Colonia del Sacramento16/10/2014 - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Bert Schelde - WaarBenJij.nu Colonia del Sacramento16/10/2014 - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Bert Schelde - WaarBenJij.nu

Colonia del Sacramento16/10/2014

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

16 Oktober 2014 | Uruguay, Colonia del Sacramento

De kop is eraf. Gisteren aangekomen in Colonia del Sacramento in Uruguay. De reis vanuit Amsterdam duurde lang en was soms erg chaotisch. Zo waren er minstens zes personen nodig om mijn fiets op de boot vanuit Buenos Aires naar CdS te krijgen; en nog was het spannend of het allemaal wel zou lukken.
Maar goed, vandaag op mijn fietsje door CdS gehobbeld. Wat een heerlijk stadje, geweldig om te acclimatiseren. Wat dat betreft was Buenos Aires wel iets anders. Gigantisch en onvoorstelbaar druk. Kwam natuurlijk ook omdat ik na mijn reis MOE was.
Hier schijnt het zonnetje en zijn de mensen vriendelijk al is de camping maar zozo. Maar ik heb na twee nachten wel weer liggend kunnen slapen, dat is ook heel wat waard! Morgen vertrek ik waarschijnlijk richting het Noorden, hangt even af van hoe de beentjes voelen. Wordt vervolgd

  • 18 Oktober 2014 - 00:35

    :

    Vandaag van Colonia del Sacramento naar Nueva Palmira. Was een prachtige tocht; mooi landschap en uitgestrekte vlaktes. Toepasselijke muziek schoot door mijn hoofd; o.a. 'it's a long way there', 'into the great wide open' en 'on the road again'. Heel veel verschillende vogels gezien. O.a. papegaaien, een soort (uit de kluiten gewassen) kieviet, kleine vogels met knalrode kuiven en veel roofvogels.
    Het weer was goed, veel zon en niet te warm maar er was heel veel wind, meestal zijwind waar ik af en toe best last van had. En veel korte klimmetjes, sommigen best steil;iets waar ik meestal veel moeite mee heb.
    Na iets meer dan 5 uur fietsen, 102 km, aangekomen in Nueva Palmira, de tweede haven van Uruguay. Het stadje is eigenlijk niet veel bijzonders maar omdat er een feest is is het toch wel heel leuk; overal eetstalletjes en harde muziek. Op straat drinkt iedereen mate of bier, ben benieuwd waar dat gaat eindigen. Deze jongen pakt gewoon nog een colaatje en duikt op tijd zijn bed in. O ja, dat bed is trouwens veel te kort, m'n benen maar een stukkie intrekken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 17588

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2014 - 31 Maart 2015

Zuid Amerika op de fiets

Landen bezocht: