Bogota! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Bert Schelde - WaarBenJij.nu Bogota! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Bert Schelde - WaarBenJij.nu

Bogota!

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

28 Maart 2015 | Colombia, Bogota

Dit is mijn laatste reisverslag van een fantastische en onvergetelijke fietsvakantie.

Ik ben in Bogota en morgen vlieg ik terug naar Nederland. Als alles volgens plan verloopt ben ik maandagmiddag weer thuis!

Wanneer ik zeg dat Bogota druk is, kun je stellen dat dat een UNDERSTATEMENT is. Druk? Ik heb al veel steden gezien maar ik denk dat Bogota de drukste van allemaal is. Zelfs Lima was rustiger, en dat was al een gekkenhuis. Het verkeer in Bogota is op veel plaatsen een bijna permanente opstopping. Om hier op mijn fietsje mijn laatste kilometers te rijden was een waar huzarenstukje. Maar ook dat is gelukkig goed gegaan. In het centrum van de stad ziet het letterlijk zwart van de mensen; denk er nog een paar bij en het lijkt een beetje op Amsterdam tijdens koningsdag!

Maar het is ook een prachtige stad. Gisteren ben ik met Javier en Max die hier wonen, om 05.00 u naar Monserrate gegaan. Ca 1350 steile treden om bij een kerk te komen die bovenop een berg ligt en uitkijkt over Bogota. Ongelooflijk mooi. Na ons ontbijt heb ik samen met Javier een aantal uur door het oude deel van de stad, la Candelaria, gewandeld. Ook dat was geweldig, vooral omdat Javier dit deel van de stad kent als zijn broekzak. Later nog een deel van de moderne stad verkend. Ik heb dus ook gisteren weer heel veel gezien en gedaan.

Maar het is nu toch echt bijna voorbij. Vandaag waarschijnlijk nog naar een museum en verder een beetje rustig aan doen. Anders stap ik al gesloopt het vliegtuig in! En dat is niet de bedoeling, bovendien heb ik sowieso altijd al last van een jetlag na zo'n reis.

En dan weer 'back to normal'. Maar het is ook goed zo. Ik heb een lang gekoesterde droom kunnen realiseren. Het was heel bijzonder maar soms ook zwaar, loodzwaar zelfs. Vooral de beklimmingen en de eindeloze stukken tegen de wind in beuken waren niet te flauw. Verlangde wel eens naar de vlakke wegen in het mooie Brabantse land!

Maar, ik heb vooral enorm genoten! Deze reis smaakt naar meer, dus wie weet wat er nog in het vat zit!?!? Ik hoop dat iedereen die mijn blog heeft gelezen ook een beetje mee heeft kunnen genieten.

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties via dit blog, e-mail, messenger of facebook. Vooral ook alle beterschapswensen die ik mocht ontvangen toen ik met mijn gebroken rib was gestrand in Arequipa hebben me enorm goed gedaan; die hebben me er misschien zelfs wel doorheen geholpen! Muchas gracias!!

Volgende week weer aan de slag voor Cycletours, stukkie fietsen. Ik heb er zin in!

HOUDOE!!!
Bert

  • 09 April 2015 - 12:16

    Isabel Baneke:

    Hi Bert,

    Als journalist van dagblad Trouw schrijf ik een artikel over Nederlanders in gebieden waar veiligheidsrisico's zijn. Heel graag zou ik je per telefoon een paar vragen stellen over jouw verhaal. Waarom ging je naar Colombia? Voelde je je weleens onveilig? Was je je bewust van het reisadvies dat voor Colombia geldt?

    Met vriendelijke groet,

    Isabel Baneke

  • 09 April 2015 - 12:59

    Bert:

    Hallo Isabel,
    Interessant en actueel. Als je mij een e-mail wilt sturen dan zal ik je mijn telefoonnummer mailen; ben benieuwd naar je vragen.
    Groet,
    Bert


    Mijn e-mailadres: bes1@online.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 704
Totaal aantal bezoekers 17593

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2014 - 31 Maart 2015

Zuid Amerika op de fiets

Landen bezocht: