Zo'n dag - Reisverslag uit Pampa de los Guanacos, Argentinië van Bert Schelde - WaarBenJij.nu Zo'n dag - Reisverslag uit Pampa de los Guanacos, Argentinië van Bert Schelde - WaarBenJij.nu

Zo'n dag

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

01 November 2014 | Argentinië, Pampa de los Guanacos

Iedereen die wel eens op een racefiets, mountain-of trekkingbike zit kent het gevoel. Dit is zo'n dag; vandaag wordt mijn dag. Je weet dat alles meezit. Dat gevoel had ik vandaag.
Ik vertrok om 7.30 u uit Presidencia Roque Saenz Pena met het plan ruim 80 km te fietsen. Maar ik was nog niet op weg of ik voelde dat ik waarschijnlijk veel verder kon, makkelijk. De wind stond goed, het asfalt was perfect en er was nauwelijks verkeer. Je weet gewoon, deze dag kan niet stuk; lek rijden, andere panne? No way, dat gaat gewoon niet gebeuren! Na elk uur stond er weer zo'n 25 km meer op mijn garminteller, een gemiddelde wat ik niet voor mogelijk hield. Geen verslapping en geen moeilijke momenten, de pedalen niet voelen en gewoon doorgaan. Genieten van de cadans en het steeds veranderende landschap.
En dan, na ruim 6 uur trappen, bijna 160 km verder te arriveren in Pampa de los Guanacos, in een knus hotel, los Cedros. Ik had nog wel verder gekund, heb nog even getwijfeld, maar het volgende dorp ligt hier weer een stukje vandaan en ik wil hoe dan ook ruim voor de schemering invalt een slaapplaats hebben gevonden.
Zo'n dag verdient een passende afsluiting. Lekker buiten gegeten, zwoel windje en mijn eerste flesje bier, Quilmes, deze vakantie. Zo'n dag als deze? Die pakt niemand me meer af!

  • 01 November 2014 - 09:14

    Monique:

    Hoi Bert,
    Het is gelukt. Wat een super ervaring is dit weer. En wat leuk om te lezen.

  • 01 November 2014 - 11:41

    Wil Herremans:

    En weer is het genieten voor je, geweldig. Hier is het vandaag 1 november 21 graden , de deur staat open en de zon schijnt, dus hier ook een mooie dag.
    Hier gaat verder alles ook goed, met Conny en Joop en de rest ook alles oke.
    Probeer ook eens foto"s op je blog te zetten,leuk!!

    Lieve groetjes van je zus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 17630

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2014 - 31 Maart 2015

Zuid Amerika op de fiets

Landen bezocht: