kilometers, water en cola! - Reisverslag uit Resistencia, Argentinië van Bert Schelde - WaarBenJij.nu kilometers, water en cola! - Reisverslag uit Resistencia, Argentinië van Bert Schelde - WaarBenJij.nu

kilometers, water en cola!

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

27 Oktober 2014 | Argentinië, Resistencia

23 oktober, 97 km
24 oktober, 149 km
25 oktober, 135 km en
26 oktober, 137 km.
Zo, de eerste 1000 km zitten erop. Meer dan ik verwacht had, en het belangrijkste, het gaat goed, de benen voelen steeds beter en ik verteer de hitte goed. Zo was het op donderdag maar liefst 38 gr. Da's heet! Maar zolang ik op mijn fietsje zit merk ik daar niet veel van.
Ik probeer wel steeds wat vroeger te vertrekken omdat het voor 10.00 u nog niet al te heet is. Voordat ik vertrek eet ik wat en ik drink al zeker twee liter water en cola. Dat lijkt heel wat maar ik drink hier zo ongelooflijk veel, misschien wel acht liter op een dag. Elk uur stop ik even en eet(soms) wat; maar vooral.........ik drink. Ik transpireer de hele dag door, je wilt niet weten wat ik aan vocht verlies, dat moeten liters zijn. Ik zoek een plekkie in de schaduw, vaak gewapend met een potje zout om ook dat op niveau te houden.
Argentinie is een schitterend land, ondanks dat ik geen enorme afstanden afleg verandert het landschap voortdurend. Soms eindeloze sinaasappelboomgaarden, eindeloze velden en dan weer moeraslandschap. Veel verschillende vogels zoals struisvogels (oid), ooievaars en veel roofvogels. Maar vooral veel koeien die me een beetje glazig na staren.
Het blijft geweldig zoveel reacties ik krijg; opgestoken duimen, toeteren of flessen drinken die worden aangeboden. Dat helpt me soms wel, zoals vandaag. Want dat was weer een heftig dagje. Ik heb ongeveer 130 km de wind pal op kop gehad en dat is wel heel veel. Een opgestoken duim van een passant geeft me dan net dat zetje wat ik nodig heb om door te zetten.
Het is overigens verbazingwekkend hoe snel je je grenzen kunt verleggen; aanvankelijk leek 100 km per dag me wat veel, nu draai ik er mijn hand niet voor om. Ik realiseer me wel dat dat wel eens anders kan worden wanneer ik omhoog ga, richting het Andes-gebergte. Nu is het over het algemeen vrij vlak. Maar daar gaat verandering in komen, de komende dagen ga ik die kant op, naar Salta. En daarna de bergen over richting Chili. Maar dat duurt nog wel even...

  • 27 Oktober 2014 - 09:56

    Irene:

    Salta, wat leuk! En mooi dat de benen goed voelen :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 17630

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2014 - 31 Maart 2015

Zuid Amerika op de fiets

Landen bezocht: