Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Bert Schelde - WaarBenJij.nu Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Bert Schelde - WaarBenJij.nu

Salta

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

07 November 2014 | Argentinië, Salta

3 november 116 km,
4 november 123 km,
5 november 139 km,
6 november RUSTDAG!
Ik ben in Salta, dat ligt echt aan de voet van het Andes-gebergte. De zgn eerste etappe zit er dus op.
Vandaag ben ik de stad in geweest. Het is best een grote stad maar de sfeer is heel relaxed. En daar heb ik me zonder problemen aan aangepast, had het ook verdiend. Veel gewandeld maar vooral veel gegeten en gezeten; sfeer proeven. Ik heb o.a. de kathedraal bezocht en door de straten van de stad gezworven.
Mijn hotel is eigenlijk een beetje duurder dan mijn budget toelaat, maar goed het zij zo. Ik kwam hier gisteren vlak voor de zon onderging aan en ik kneep hem wel een beetje; ga ik het wel halen voor het donker? De laatste 45 km gingen bijna alleen maar omhoog en ik was dus veel langer onderweg dan gepland. Het eerste stuk schoot ook al niet op, alleen maar keiharde tegenwind, wat heb ik die vervloekt zeg! Ruim 9 uur op de fiets. Dus toen dit hotel een kamer bleek te hebben, bij twee andere hotels had ik al bot gevangen, was ik vooral heel blij!
De dag hiervoor was ook al heel zwaar door de wind, moest ook nog bijna 40 km om rijden naar Metan voor een hotel. Op heel het stuk, bijna 100 km zat gewoon geen hotel. Dan had ik 200 km moeten rijden;.....ja er zijn natuurlijk grenzen!

Onderweg is me al best vaak overkomen dat mensen langs de weg stoppen om me drinken of een lift aan te bieden en zelfs, ja echt waar, om foto's van me te nemen. Misschien denken ze wel dat ik knettergek ben, vastleggen op de gevoelige plaat die dwaas. Ze luisteren iig met open mond naar mijn verhaal, vinden het ook wel weer heel mooi.
Morgen vertrek ik richting Chili. Ik weet nog niet hoelang het zal duren voordat ik daar ben. Het is ong 300 km tot de grens maar die weg loopt fors omhoog. Nu zit ik op 1150 m hoogte en ik ga over de 4000 m heen. Dus echt snel zal het niet gaan. Ik verheug me erop maar ik vind het ook wel een beetje spannend. Benieuwd waar ik morgen zal zitten?!

  • 08 November 2014 - 21:42

    Wil Herremans:

    Heel veel succes, spannend.Breng je voor ons chilipoeder mee uit Chili.

    Groetjes xxx Wil en de rest

  • 09 November 2014 - 19:39

    Bert Van De Schelde:

    Dank je! Ik zal kijken voor chilipoeder. En wat die foto's plaatsen betreft; al een paar keer een poging gedaan. Krijg dan de melding dat er problemen zijn bij het uploaden, ik denk door een te zwak signaal. Blijf het proberen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 17630

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2014 - 31 Maart 2015

Zuid Amerika op de fiets

Landen bezocht: