Arequipa, nog steeds. - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Bert Schelde - WaarBenJij.nu Arequipa, nog steeds. - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Bert Schelde - WaarBenJij.nu

Arequipa, nog steeds.

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

10 Januari 2015 | Peru, Arequipa

Het is zaterdag, 10 januari 2015. Het jaar is nog maar net begonnen maar het heeft zijn onschuld alweer verloren. Ook hier in Peru veel aandacht op TV voor de aanslagen in Parijs. Gisteren ben ik voor het laatst naar de Ceica-school, Spaanse les geweest. Ik ben in totaal vier weken geweest, bijna 60 uur, heb heel veel geleerd en ik ben weer een certificaat rijker. Ik kan inmiddels vrij gemakkelijk een gesprek in het Spaans voeren al is mijn woordenschat beperkt. En ik struikel nogal eens over de werkwoorden en de verschillende tijden, echt moeilijk. Ik ben iig blij dat ik mijn tijd in Arequipa, ondanks het ongemak van mijn rib, nuttig heb kunnen besteden. Zal voor het vervolg van mijn vakantie veel nut hebben van wat ik hier heb geleerd, verwacht wanneer ik terugkom behoorlijk goed Spaans te spreken, maar.......ik moet nog heel veel leren! Inmiddels heb ik weer een paar keer op de fiets gezeten, dat ging best goed, en ik heb ook geen terugslag gekregen. Goed nieuws dus, maar ik blijf voorzichtig optimistisch. Wel of geen bagage maakt nogal een groot verschil en om Arequipa uit te komen zal ik toch eerst een stukje moeten klimmen. Toch verwacht ik op korte termijn mijn fietsvakantie te kunnen hervatten. Mijn oorspronkelijke plannen heb ik wel behoorlijk aan moeten passen. Helaas geen Lago Titicaca en Cusco. Op dit moment lijkt me dat gewoon geen goed idee; lange beklimmingen (houdt mijn rib het?) en bovendien is het weer in die regio's op dit moment niet best. Zodra ik weer verder kan ga ik terug naar de kust om over de Panamericana richting Ecuador te fietsen. Het is al ruim 5 weken geleden dat ik aankwam in Arequipa, voel me hier thuis, maar ik kan niet wachten om verder te gaan! Zal de stad en veel mensen die ik hier heb ontmoet wel met een gevoel van weemoed achter me laten! Maar, zover is het nog niet, eerst vanmiddag uit eten met mijn lerares Spaans!

  • 10 Januari 2015 - 16:45

    Ria:

    Ha die Bert, wat fijn, weer een positief klinkend verhaal, tenminste, zo lees ik het. Jammer van het grote meer, maar zeker gezien de omstandigheden begrijpelijk. En wat je ook doet, het is altijd goed natuurlijk. Alles is nieuw voor je, en het is altijd het één of het ander....
    Hier staan vandaag de kranten ook vol met de Parijs-verhalen. Vreselijk.
    Voor straks veel plezier met de juf, en wanneer je weer vertrekt; een dikke duim omhoog !

  • 10 Januari 2015 - 17:36

    Bert Van De Schelde:

    Hoi Ria,
    Zeker een positief verhaal. Ik heb hem echt geknepen, hield er rekening mee dat ik met de bus of het vliegtuig verder zou moeten, en dat is niet zo gemakkelijk met een fiets en een hoop bagage. Maar nu ben ik optimistisch en ik heb nog genoeg tijd. Wat heb ik een pijn gehad! Maar die is nu gelukkig bijna weg.
    Onderweg is sowieso een groot avontuur en, inderdaad, bijna alles is nieuw. Thumbs up! Groet aan Sjoerd! Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 17630

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2014 - 31 Maart 2015

Zuid Amerika op de fiets

Landen bezocht: